Varför vi fortsätter satsa på hörlurar

När vi startade Headler så tyckte många att hörlurar var en väldigt snäv nisch, vilket de hade helt rätt i. Det är väldigt nischat. Vad många då inte såg var den enorma trend vi var en del av. Smartphonerevolutionen hade precis börjat, Spotifys etablering likaså och mitt i allt detta blev även hörlurar en slags modeaccessoar. Vi startade Headler precis i rätt tid, vilket även bevisades av att det blev årets julklapp 2012.

Och den fortsätter växa snabbt. I den nyligen utkomna Teknikbarometern av HUI och Prisjakt nämns hörlurar och bärbart ljud som en av de absolut starkaste tillväxtkategorierna.

Nya konsumentbeteenden stimulerar intresset för mobila tillbehör
Det återspeglas bland annat i Teknikbarometern där intresset för hörlurar och annat bärbart ljud har varit fortsatt starkt och ökade med 14 procent under årets två första månader. Det blir dessutom allt vanligare med lyxkonsumtion av olika mobila tillbehör, då till exempel intresset för hörlursförstärkare ökade med 15 procent. Konsumenterna vill ha en personlig och diskret lyx i vardagen av god kvalitet.

Just nu ser vi stark tillväxt av ”nischade” hörlurar som t.ex. hörlurar för barn, träningshörlurar, iphone hörlurar och trådlösa hörlurar. Det är också där vi satsar på breddning av sortimentet i dagsläget, även om vi bara är i början av resan.

3 Kommentarer

  1. Bloggen lever igen, hurray! Att ni satsade på hörlurar just vid den tidpunkt som ni gjorde kan bara sägas vara absolut perfekt tajming. Dessutom gör ni ju det riktigt bra!
    På tal om lurar till barn. Har du något tips på en riktigt bra lur till en 3-4 åring? Finns det någon som erbjuder någon slags volym-kontroll så att man säkert vet att man inte pajar hörseln på sina små? Man är ju lite överbeskyddande som förälder :)
    Lev väl! / Håkan

  2. Anton skriver:

    Eller hur! Tack Håkan!

    Vi håller just på att ta in lite såna lurar faktiskt, stay tuned så kommer det inom kort! Även med volym-kontroll.

Lämna en kommentar